9. Jonvabalio grupė

jonvabaliogr@gmail.com
tel. +370 68357656

Grupės savitumas
Grupėje dirbanti komanda
Mūsų grupės savaitės veiklos ritmas
Ugdymas

2024-2025 metai

Šiais metais kovo 15 d. minimą Tarptautinę miego dieną paminėjome grupėje penktadienį (kovo 14 d.). Vaikai entuziastingai apsivilko pižamas ir drauge diskutavo, kam reikalingas miegas? Ar jo reikia, kaip ir rankų, dantų plovimo? Žaidėme smagius žaidimus, supome savo atsineštus minkštus žaisliukus. Kvietėmės spalvotus sapnus. Pradėjome gaminti sapnų gaudykles, aiškinomės, kam jos reikalingos, kokia jų reikšmė.


Užgavėnių dienos akimirkos…


Žaidėme žaidimą ,,Žurnalistas”. Vaikai namuose su tėvais kūrė plakatus  ,,Mano mylimas miestas”, kuriuos pristatė žurnalistui. Pasakojo apie mūsų miesto svarbius pastatus, įžymes vietas. Atsakinėjo į klausimus apie Lietuvos simbolius, kokiame mieste gyvename, kokios mes tautybės ir pan.


Ekskursija po Pažaislio vienuolyno ansamblį. Ugdytiniams tai buvo nauja patirtis – susipažinti su sakraliniu objektu kitaip, iš arti, klausant ir patiriant, prisiliečiant. Vaikai išsiaiškino, kieno durys atsisukę į vidinį vienuolyno kiemelį, kurie vienuoliai už kokį maistą buvo atsakingi. O kaip išgyvendavo tie, kurie atsiskirdavo nuo bendruomenės visapusiškai. Ką žadėdavo žmonėms retai gaudžiantys vienuolyno varpai…? Gidė praktiškai parodė sąvokas: barokas, kupolas, marmuras, stiukas, freska ir pan. Vaikai buvo raginami atkreipti dėmesį į pastatų vidaus ir išorės formas, dydžius. Visi išsinešė įvairią, bet tikrai naudingą patirtį iš taip arti ir su įdomiais pasakojimais. 


Vaikai susipažino su dekoratyvinės dailės rūšimi – vitražu. Tik popieriaus lape jį kūrė kitaip. Formuodami iš skirtingo ilgio ir pločio juostų įvairius junginius, stengėsi išgauti kuo daugiau susisiekiančių trikampių. Žaidimo kauliukas virto linijų pasirinkimo kauliuku. Ugdytiniai žaidė žaidimą, dekoravo rastus trikampius pagal iškritusį kauliuko raštą. Tikslingai tyrinėdami savo darbą vaikai pažino trikampio formą, išskyrė ją nuo keturkapių.


Vaikai tyrinėdami geometrijos pasaulį, susipažino su olandų tapytoju Pitu Mondrianu. Savo kūryboje panaudojo juodas juosteles ir keturias gamtos spalvas: mėlyną, raudoną, geltoną ir juodą. Savo darbuose vaikai taikė abstrakcionistiškas idėjas, vyravo stačiakampio bei kvadrato figūros, linijų įvairovė. Buvo surengta mini paroda laiptinėje. 


Vaikai klausėsi J. Latvėnaitės – Kričenienės, J. Vaišvilienės kūrnio „Vienaragio mįslė“ pagal lėto skaitymo metodiką. Klausydami muzikinio įrašo piešė įsivaizduojamo veikėjo vienaragio paveikslą pagal skaityto kūrinio apibūdinimą. Priemones ugdytiniai rinkosi savarankiškai. Antrąją dieną klausėsi antrosios kūrinio dalies ir tyrinėjo tekstą pasitelkdami judesį, skonio pojūtį ir kalbą (pasakojo, fantazavo…). Mokėsi pasakoti įvykius, išskirti pagrindines mintis, nusakyti veiksmo vietą, apibūdinti veikėjus.


Ugdytiniai klausėsi Hanso Kristiano Anderseno pasako „Nauji Karaliaus drabužiai“. Padedami pedagogo reflektavo, kas vyko kūrinyje, išskyrė pagrindinį veikėja, atpasakojo kūrinio įvykius. Aiškino, kada galėjo vykti kūrinio veiksmas, gretino su dabartimi. Pastebėjo ir išskyrė tekste kelių profesijų žmones, nurodė, ką jie veikia. Išbandė dizainerio ir siuvėjo darbus, panaudojo įvairų popierių drabužių modeliui kurti, mokėsi komandinio darbo.


Akimirkos iš patyriminės jogos ir terapinių muzikos garsų užsiėmimo ,,Stebuklinga upė”. Vaikai klausėsi sekamos pasakos, atliko jogos pratimus vaizduojami gyvūnus. Lavino dėmesio įgūdžius, pusiausvyrą, koordinaciją, lankstumą, mokėsi atsipalaiduoti.


Vaikai aplankė atnaujintą Ąžuolyno biblioteką. Patyrė, kaip smagu vykti ne tik automobiliu, tačiau ir viešuoju transportu. Emocijos liejosi per kraštus: erdvios sėdėjimo vietos, platūs langai sužadino vaikų norą bendrauti ir pasakoti. O kas gi slypėjo pačioje bibliotekoje? Daug knygų, laukiančių vaikų. Drauge su bibliotekininke matavo mažiausią bibliotekos knygą, o ilgiausią knyga su senovės Romos istorija … Erdvių gražumas, jaukumas, modernumas sužadino smalsumą… Vaikai sužinojo, kad atnaujinta biblioteka yra 4ta pasaulyje pagal modernumą. Be to, šiais laikais ji gali būti ir poilsio zona, su nuostabiais vaizdais per vitrininius langus arba ramybės akimirka masažiniame fotelyje… Ugdytiniai suprato, kad skaitymas ir knygos gali būti labai arti įvairiais būdais 🙂


Vaikai įkvėpti apsilankymo bibliotekoje, kūrė savo biblioteką grupėje. Statė lentynas, rūšiavo knygas. Naudojosi skaitytojo kortelėmis, žymėjo perskaitytas ir grąžintas knygas. Mokėsi jausti atsakomybę už pasiskolintą daiktą. Domėjosi knygomis pasistatytose skaityklose, jas skaitė, vartė, dalinosi įspūdžiais su draugais…


Su vaikais pažinome žiemos pramogas, aptarėme klausimus apie džiaugsmą sukeliančius gamtos reiškinius. Bandėme vieną jų išbandyti patys. Vaikai atliko eksperimentą ,,sniego pūga”. Naudojo kelias medžiagas, kurios reaguodamos tarpusavyje sukėlė reakciją vaizdu panašią į pūgą.


Vaikai keliavo į Lietuvos etnografijos muziejų Rumšiškėse. Senoviškoje gryčioje susitiko su šeimininke, kuri pasakojo apie archaiškus Kūčių ir Kalėdų papročius.Ugdytiniai vaišinosi, pyragu, kūčiukais, gėrė arbatą. Susipažino su daugybe senovinių šventimo tradicijų, stalo dengimo ypatumais, būrėsi, žaidė žaidimus. Vaikams didžiausias įspūdis – Kalėda, jo veiksmai pagal papročius, kitokių dovanų sulaukimas.


Vaikai pasitiko pirmąjį šių metų stebuklą prieš didžiąsias metų šventes. Patys vaidino, prisiimdami nykštukų, snaigių, kiškių vaidmenis. Skaitė stebuklų knygą „pusnynų pasaka”, drauge su tėvais keliavo pasakos puslapiais. Bandė pagauti Kalėdų senelį, sekdami paliktais snieguotas pėdsakais, sulaukė dovanų ir laiško…


Edukacinė išvyka į Pilėnų progimnaziją. Vaikai susipažino su mokytojomis, aplankė sporto salę, informacinių technologijų kabinete stebėjo lego robotukus, kaip juda užprogramuoti. Gamtos kabinete stebėjo daiktus pro mikroskopas, diskutavo su mokytoja apie planetas.


Vaikai aplankė A. Žikevičiaus Saugaus vaiko mokyklą. Joje dalyvavo edukacijoje „žaidžiu ir mokausi”. Vaikai žaisdami viktoriną susipažino arba prisiminė kelio ženklus, elgesio kelyje taisykles. Išbandė vairuotojo vaidmenį.


Vaikai kalbėjo apie pavojus, kurie gali kilti aplinkoje. Tyrinėjo darželio II-ojo korpuso darželio evakavimo planą. Svarstė, kas būtų, jei kiltų gaisras grupėje. Schematiškai atvaizdavo, kaip turėtų išeiti iš grupės. Mokėsi dirbti komandiškai, drauge priimti sprendimus


Mūsų grupės vaikai diskutavo kaip pritaikyti pirmosios pagalbos žingsnius: kaip elgtis nelaimės atveju, kur kreiptis pagalbos, kaip padėti susirgusiam. Apžiūrinėjo pirmos pagalbos rinkinį, ir aiškinosi kokie daiktai jame sudėti, patys gaminosi savo pirmos pagalbos rinkinį.


Vaikai gamino obuolių pyragą. Mokėsi saugiai naudotis aštriais įrankiai – peiliais. Kalbėjo apie pyrago gaminimo seką. Matavo produktų kiekį matuoklėmis, šaukštais. Naudojosi elektrine priemonė – plaktuvu. Bendradarbiavo su darželio virtuvės virėjomis. Mokėsi bendradarbiauti ir bendrauti dalindamiesi darbais. 


Vaikai gamino pyragą ,,tinginį”. Aiškinosi, kokie produktai reikalingi. Kartojo pyrago gaminimo seką. Skaičiavo produktų kiekį. Mokėsi bendradarbiauti.


Lapkričio 12 d. paminėjome tradiciškai ,,Jonvabalio” grupėje švenčiamą Šv. Martyno dieną. Vaikai išlydėjo dienos ilgumą savo gamintais žibintais, o tamsos atėjimą ir kaitą gamtos laike pažymėjo dalindamiesi pačių spaustais ir keptais pyragais, kaip gėrio ir vilties simboliais


Vaikai domėjosi, kodėl naktis pakeičia dieną. O, kas atsitinka, jei planeta Žemė sukasi aplink Saulę. Fantazavo apie nematomas tamsos būtybes ir gamino vaiduoklius iš antrinių žaliavų. Pažino tapytoją Vincentą van Gogą bei savaip pažvelgė į vieną žymiausių jo kūrinių ,,Žvaigždėta naktis”. Vaikai kūrė Žemės palydovą Mėnulį ir įsivaizduojamą kosmoso vaizdą. 


Vaikai gamino žibintus, išbandė naują techniką ,,papjė mašė”. Patys rinkosi džiovintus medžių lapus, augalus, gėles, naudojo netradicines priemones: tualetinį popierių, nosines. Patys rinkosi džiovintus augalus, kuriais puošė savo žibintus.


Vaikai dalyvavo Moliūgadienio pramogoje. Persirengė kaukėmis, vaizduodami vaiduoklius, raganas, šikšnosparnius ir pan. Ant raudono kilimo demonstravo savo aprangą. Atliko eksperimentus ,,vaiduokliai” ir ,,šokantys vaiduokliai” su actu ir soda. Sužinojo, kad šios medžiagos veikdamos viena kitą išskiria dujas – anglies dioksidą. Įsiminė eksperimentui reikalingų priemonių pavadinimus: ąsotis, matuoklė, piltuvėlis.


Išvyka į Kalniečių parką. Vaikai susipažino su medžiais, jų pavadinimais. Aiškinosi kuo skiriasi spygliuočiai ir lapuočiai medžiai. Ieškojo gamtinės medžiagos pagal pateiktą pavyzdį, suradę atsižymėjo lape. Rūšiavo lapus pagal  požymius ir pavaizdavo lapų kiekį diagramoje.


Vaikai kalbėjo apie emocijas. Aiškinosi ir diskutavo, ar yra blogų ir gerų emocijų. Stebėjo vaizdinę medžiagą, mokėsi dar nepažintų emocijų pavadinimų. Svarstė ir prisiminė savo patirtis, kokios situacijos ir kokias emocijas gali sukelti. Kūrė savo emociukus pūtimo techniką, užrašė pavadinimus, sugalvotus vardus. Žaidė socialinį žaidimą ,,naujas mūsų grupės draugas Andrius”. Aiškinosi, kaip patyčios veikia žmogaus savijautą, o geras ištartas žodis gali teigiamai paveikti draugą. Mokėsi išklausyti ir įsiklausyti, atrasti būdus, kurie padeda nurimti, gretino dvi skirtingas savijautas. Aptarė, ar emocijos gali ,,lietis per kraštus”. Kodėl taip sakoma? Atliko eksperimentą ,,išsiveržusios emocijos”. 


Vaikai aiškinosi ir diskutavo apie mikrobus, bakterijos. Atliko tiriamąją veiklą  su  netradiciniais priemonėmis, ir  praktiškai išbandė  kodėl reikia plauti rankas


Išvyka į zoologijos sodo edukaciją ,,Vabzdžių karalystė zoologijos sode”. Vaikai tryško noru ne tik sužinoti kažką naujo, bet ir dalinosi savo patirtimi, o edukatorius  puikiai atskleidė vabzdžių pasaulio paslaptis, bei panaikino kai kurius mitus.


Vaikai kalbėjo apie vabalus ir vabzdžius, juos lygino su kitomis gyvūnų rūšimis, žmogumi. Tyrinėjo plakatus, aiškinosi, kokios jų kūno dalys, koks vabalo/vabzdžio gyvenimo ciklas. Vaikai pratinosi naudotis skaitmeninėmis priemonėmis. Su planšete fotografavo jiems patikusius vaizdus, objektus. Vėliau ant fotografijų kūrė fantastinius pasakojimus apie tai, kaip grupę, kiemą, lauką, žaislus aplankė nematytas svečias: musė, boružė ir pan. Mokėsi nedidelėmis grupelėmis sukurti bendrą piešinį ir jo istoriją perteikti grupės draugams.


Vaikai pasakojo ir pristatė plakatus apie kitas šalis, kuriuos gamino namuose su tėvais. Vaikai rinko informaciją apie aplankytą šalį. Plakate pavaizdavo pasirinktos šalies vėliavas, tautinius drabužius, tradicinius patiekalus, įsimintiniausias vietas. Mokėsi kalbėti prieš klausytojus, aiškinosi kokiame žemyne yra šalis.


Vaikai kalbėjo apie statinius, jų rūšis. Domėjosi, kaip atrodo kiekvienas iš aptariamų namų. Stebėjo video įrašus apie išlikusias, vaikų lankytas pilis. Kalbėjo apie medžiagas, iš kurių statomi statiniai, namai. Mokėsi dirbti komandiškai grupelėse, žaidė žaidimą ,,Namas ir pilis”. Rinkosi grupės lyderį, statė bendrą statinį. Savo darbo rezultatą pristatė grupės draugams, sukūrė pavadinimus: pilis – ,,Drausytės”, nuosavas namas – ,,Gedimino namas”. 


Vaikai aptarė tinkamą ir netinkamą elgesį su draugais, tyrinėdami pavaizduotas situacijas apie jausmus. Su pasigamintomis  popierinėmis  ir pirštininėmis lėlėmis, kūrė ir vaidino savo sugalvotas istorijas. Mokėsi dirbti komandoje su draugu, kurdami savo istoriją popieriaus lape. 


2023-2024 metai

Kartu su vaikais kūrėme santvarinį tiltą. Pastatę tiltą vaikai išplėtojos kūrybinį žaidimą…


Užgavėnės…


Vaikai, susikūrė koliažą su kelio ženklais, savo turimą patirtį vaizdavo žaisdami…


Vaikai lankstė iš popieriaus knygos skirtuką. Atkartojo lankstymo veiksmų sekas, lavino smulkiąją motoriką. Išlankstytą knygos skirtuką aplikavo pasirinktu personažu…


Vaikai iš įvairių popieriaus faktūrų ir virvės kūrė paveikslus, sugalvojo jiems pavadinimus…


Pas mus svečiuose apsilankė neregė Indrė. Vaikams pasakojo apie save, supažindino su brailio raštu, pristatė priemones, kurios palengvina neregių žmonių gyvenimą…


Bendradarbiaudami su ,,Sraigutės” ir ,,Skruzdėliuko” grupėmis, šgyvendinome projektą ,,Užburiantis vanduo”.

Vaikai projekto metu šaldė vandenį, į jį įšaldė įvairias gamtos gėrybes, vėliau stebėjo kaip atrodo užšaldyti kūriniai. Taip pat tyrinėjo sniegą, jį spalvino, tirpdė, stebėjo kas nutiks. Vaikai atliko tyrinėjimą, aiškinosi kurios medžiagos tirpsta, kurios brinksta. Naudojo miltus, krakmolą, kavą, druską, cukrų, ryžius, kokakolą ir tirpių arbatą.


Sausio 13-osios paminėjimas…


Žaidimas ,,Mano draugas – robotas”

Vaikai skirstėsi poromis, vienas vaizdavo robotą, o kitas braižė schemą, kaip robotui nueiti iki padėto lobio. Vaikai braižydami schemas ir vaizduojami roboto judesius išreiškė sąvokas: į priekį, į kairę, į dešinę, apsisukti. 


Trijų karalių apsilankymas grupėje, kurie vaikams atnešė tris žinias…


Išvyka į lėlių teatrą, susitikti su Kalėdų seneliu…


Jau šešias savaites ,,Jonvabalio” grupės vaikai su mokytojomis Daiva ir Aldona bei socialine pedagoge Erika dalyvauja respublikiniame socialinių – emocinių kompetencijų stiprinimo projekte ,,Liečiu – jaučiu Tave”. 


Kūrybinė veikla ,,Daiktų atelje”. Vaikai kūrybinėje veikloje rinkosi įvairaus dydžio lapus, įvairias rašymo bei piešimo priemones ir su pasirinktu daiktu kūrė piešinį…


Vaikai pjaustė obuolius, moliūgus, skuto ir pjaustė morkas. Mokėsi obuolį dalinti į dvi, keturias dalis. Vartojo sąvokas: pusė, vienas, daug… Veikloje naudojome buitinį prietaisą sulčiaspaudę…


Vaikai tapė medžius. Naudojo siūlus gamindami medžių kamienus, štampavo kempinėmis pasirinktą metų laiką. Mokėsi naudotis liniuote ir pieštuku brėžinį medžių kamienus…


Išvyka į Kalniečių parką. Vaikai rinko įvairių medžių lapus. Sužinojo medžių pavadinimus. Rūšiavo lapus pagal spalvas, aiškinosi kurios spalvos lapų surado daugiausia, lygino lapus pagal dydį, formą, sudėliotą ilgį…


Socialinė pedagogė Erika ir ,,Jonvabalio” grupės vaikai su mokytoja Daiva dalyvauja respublikiniame socialinių – emocinių kompetencijų stiprinimo projekte ,,Liečiu – jaučiu Tave”.


Vaikai lavino smulkiosios motorikos judesius, lankstė namelį-tvartelį. Išmoko perlenkti popieriaus lapą per pusę, sulenkti stogo kampus. Savo ,,tvartukuose” piešė kokie naminiai gyvūnai gyvena…


Dalyvavome edukacinėje išvykoje ,,Myliu kaimą”.

Išvykos metu vaikai susipažino su įvairiais naminiais gyvūnais, sužinojo kuo maitinasi, kaip ir kur gyvena gyvūnai, turėjo galimybę juos pamaitinti, pajodinėti ant ponio…


Sportinė veikla ,,Alkanas slibinas”. Vaikai atliko pratimus, įveikė kliūtis keliaudami į slibino urvą. Lavino metimo, pūtimo, ėjimo virve, suoliukus įgūdžius. Išmoko jojimo žingsnį…


Žaidimas ,,Statau bokštą”… 

Vaikai pasirinko lego detales skirtingų dydžių ir jungdami  konstravo po du bokštus, juos lygino. Vartojo sąvokas: aukštas, žemas, žemesnis. Aiškinosi ir patys išbandė, ką reikia daryti, kad bokštai būtų vienodo aukščio…


2022-2023 metai

Vaikai fotografavo darželio gėlyne augančius augalus. Sužinojo augalų pavadinimus pagal QR kodą. Gamino augalų atspaudus modeline, ir panaudojo dantų šepetukas taškydami dažus. Aiškinosi „bitutės” robotuko rodykles programuojant patį robotuką, kad pasiektų pasirinktą augalą. Kūrė augalų kompozicijas.


Edukacinė išvyka į A. Žikevičiaus saugaus eismo mokyklą. Vaikai dalyvavo edukacijoje „Bandymai ir atradimai”. Stebėjo per mikroskopas drugelį, bitę, skruzdėlė. Atliko tris bandymus: maišė spalvas, piešė ant pieno, atliko eksperimentą su sausu ledu.


Šalta žiema šalin eina, jau pavasaris ateina…


Vaikai tyrinėjo gaublį, aiškinosi, kad tai yra planeta žemė,  sužinojo kur yra pavaizduota vanduo, kur sausuma. Knygoje aiškinosi kur kokie gyvūnai gyvena. Atvaizdavo gaublį piešdami,  kopijavo žemynų pavadinimus. 


Vaikai gamino sapnų gaudykles, vėrė karoliukus, raizgė voratinklį, veikloje naudojosi aštriu daiktu adata. Lavino smulkiąją motoriką


Vaikai kūrė batus,  lavino smulkiosios motorikos judesius kirpdami žirklėmis bei varstydami virvę. Mokėsi sudėti teisingai batų ir kojų atspaudus.


Vaikai tyrinėjo sniego ir ledo savybes. Stebėjo ir darė išvadas, kodėl sniegas ir ledas tirpsta?


Vaikai ieškojo grupėje daiktų, kurie yra geometrinių formų. Juos apsibėžė ant popieriaus lapo, spalvino pasirinktos priemonėmis ir kūrė geometrinių figūrų kilimus. Skaičiavo, kiek ir kokių geometrinių formų nupiešė…


Pramoga ,,Kalėdų eglutės beieškant”


Projektas ,,Seku, seku pasaką”. ,,Drugelio” ir ,,Jonvabalio” grupių vaikai  klausėsi sekamos ukrainiečių liaudies pasakos ,,Pirštinė”. Po pasakos vaikai patys improvizavo, vaidino, kūrė savo sugalvotas siužetus…


 

Vaikai atliko eksperimentą, kaip gamtos krituliai krinta iš debesų. Veikoje panaudojo netradicines priemones – skutimosi putas. Įvardino gamtos kritulių pavadinimus: lietus, sniegas, kruša.


Vaikai atliko eksperimentą lašindam    i vandenį ant įvairių medžiagų faktūrų. Stebėjo, kas atsitiko užlašinus vandens ant popieriaus, audinio, poleteleno, poliesterio, odos. Analizavo, kurios medžiagos praleidžia vandenį, o kurios ne.

   


2022-11-10 vyko „Jonvabalio” ir „Drugelio” grupių bendra žibintų šventė, kurios metu vaikai žiūrėjo filmuką apie dalinimąsi šviesa, šiluma, žaidė žaidimus apie šviesą ir tamsą, sekė pasakas ,,be galo”. Šventės pabaigoje vaikai išsineše namo savo pagamintus žibintus, kad pasidalint savo šiluma su artimaisiais… ir pajutome, kad nors lauke ir tamsu, viduje visada šilta ir šviesu…

Kartu su tėveliais ruošėmės Žibintų pramogai ir gaminome žibintus…


Visos savaitės metu, stebėjome rudeniui būdingus požymius, mokėmės medžių pavadinimus, tyrinėjom lapus, rudeniui būdingas spalvas. Žaidėm, spaudavom lapus, aplikavom, liejom rudenines spalvas… 


Dalyvavome projekte ,,Emocijų laboratorija”. Viena iš veiklų – ugnikalnio išsiveržimas. Aiškinomės su vaikais, kaip mes jaučiamės kai supykstame…


Darželio gimtadienio akimirkos…


Analizavo kūno dalis, aiškinosi, kurios kūno dalys yra viršutinėje, vidurinėje ir apatinėje kūno dalyje. Piešė žmogų. Įvardino, kam reikalingos ausys, nosis, burna, akys, rankos ir kokius pojūčius jaučiame.


Susipažįstame su vaisiais  ir daržovėmis. Atrasdami uoslės ir skonio pojūčius, vaikai įvardina sąvokas: rūgštus, saldus, kartus… Įvardina spalvas, vaisių ir daržovių pavadinimus…

__________________________________________________________________________