saulutegr@gmail.com
tel. +370 68348287
Grupės savitumas
Grupėje ugdomi 2-4 m. amžiaus vaikai Dirbame pagal lopšelio-darželio Ikimokyklinio ugdymo programą.
Grupės darbo laikas
7.30-18.00 val.
Grupėje dirbanti komanda
Teresė Radzevičienė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja)
Rūta Grinkienė (ikimokyklinio ugdymo mokytoja)
Rita Juodelienė (mokytojos padėjėja)
Ugdymas
2024/2025 mokslo metai
Laisvės gynėjų dienos paminėjimas – Kartu su bendraamžiais dalyvavo degant žvakutes, mokėsi saugaus elgesio su ugnimi, tyrinėjo savo bei šviesos atspindžius languose, šgirdo LT himną, klausėsi trumpo pasakojimo apie Sausio 13 įvykius, įtvirtino LT vėliavos spalvas, įvardino jas, tapatino daiktus pagal spalvą, ugdėsi tautinio tapatumo jausmas.
Kalėdinis paštas – piešė pagal savo sumanymą, išgaunant šiek tiek atpažįstamus objektus, kirpo, aplikavo, procesą palydėjo komentavimu
Dovanų pakavimas (vyresnieji) – pasirinko priemonių dydį, spalvą, formą, geriau koordinavo plaštakų ir pirštų judesius, ugdysi kantrybė, susikaupimas
Žvaigždžių takais – tikslingai judėjo grupės aplinkoje, šokinėjo abiejomis ir viena koja, ėjo siaura linija, ėjo ant pirštų galų
Sniegas užklojo žemę – atliko barstymo judesius plaštaka, tyrinėjo formų ir linijų kontūrus, pėdsakus, patyrė netikėtumo jausmą
Žiemos linijos – stengėsi atkartoti matytą linijas, pavadino arba apibūdino jas, samprotavo į ką panašu, tiksliau valdė teptuką, tyrinėjo kruopas lytėjimo būdu.
Skaičiavimo žaidimas ,,Penki oranžiniai moliūgai” – išlaikė sukauptą dėmesį, atliko imitacinius judesius, įtvirtino skaičiavimą iki 5, pradėjo vartoti kelintinius skaitvardžius
Moliūgų kalimas – gerėjo akies-rankos koordinacija, tiksliau atliko judesius ranka ir plaštaka, stiprėjo pirštų raumenynas, išbandė jėgos pratimus.
Tapyba ant moliūgų – pasirinko norimas spalvas, išbandė netradicinį tapymo būdą, patirtį išreiškė spalvų deriniais, kūrybos procesą palydėjo komentarais ir pasakojimu.
Veikla ,,Plauname daržoves ir vaisius” – samprotavo apie tai kur ,,gyvena” bakterijos, kaip jos atsiranda ant vaisių ir daržovių, pasirinko vieną iš daržovių, uogų, vaisių, pasakė pavadinimą, išgirdo, geriau suprato, pasakė, kodėl reikia plauti vaisius, uogas ir daržoves
Veikla ,,Papuošk pirštinę” – su pagalba bandė skirti savo kairę ir dešinę kūno pusę, atkreipė dėmesį į linijas ir ornamentus, parodė jas įvardinus, pasirinko dekoravimo priemones, įvardino spalvas.
,,Surask ir sujunk” – pasirinko ir pavadino spalvą, tapatino pagal ją, ugdėsi pastabumas, vartojo žodžius ,,vienodos, skirtingos, tokia pat, ne tokia pat”.
Kūrybinė veikla ,,Rudeninis rūbas” – kūrybiškai panaudojo gamtinę medžiagą, pastebėjo mergaitės ir berniuko skirtumus, įtvirtino kūno dalių pavadinimus, pavadino aprangos detales
Dėlionė ,,Pasiklydę drabužiai” – pastebėjo įvardintus drabužius ir jų kontūrus, tapatino pagal kontūrus, samprotavo kokiam metų laikui drabužis tinkamas, lavęjo erdvinis suvokimas. Edukacinis filmukas ,,Drabužiai” – išgirdo daugiau aprangos dalių pavadinimų, įtvirtino metų laiky pavadinimus, pamatė kaip rengiamės skirtingu metų laiku, taisyklingai ištarė rengimosi proceso veiksmažodžius
Individuali veikla ,,Sušukuok mergaitę” – atliko smulkius judesius pirštais, stiprino pirštų raumenyną, formavosi savitvarkos įgūdžiai, suskaičiavo segtukus;
Patyriminė veikla ,,Pats valausi užpakaliuką” – atsirado noras savarankiškai naudotis tualetu, išbandė kaip pasinaudojus pačiam susitvarkyti, išgirdo ir pamatė veiksmų seką;
Patyriminė veikla ,,Kas nutinka kai mes čiaudom” – samprotavo apie savijautą susirgus peršalimo ligomis, pamatė, patyrė, geriau suprato virusų ir bakterijų plitimo būdą ir žalą, formavosi įprotis prisidengti burną kosint ir čiaudint; Kūrybinė veikla ,,Virusai ir bakterijos” – atliko smulkius judesius pirštais lipdant, minkant, atgnybiant plastiliną, formavosi įprotis plautis rankas, kalbėjo apie tai, kodėl negalima kišti į burną pirštų, daiktų, žaislų
Automobilių lenktynės – išgirdo šviesofo spalvų reikšmes, dalyvavo bendroje veikloje su bendraamžiais, stengėsi laikytis žaidimo taisyklių, aktyviai judėjo ir patyrė džiugių emocijų;
Išlaisvink automobilį – tiksliau atliko smulkius judesius pirštais, įvardino rasto automobilio spalvą, suskaičiavo automobilius, mokėsi taisyklingai laikyti žirkles, perkirpti popieriaus juostelę
Projektas ,,Rieda ratai, rateliukai”
Individuali veikla ,,Pasatyk į garažą”- – suprato užduotį, mėgdžiojo suaugusiojo veiksmus, tiksliau atliko judesius ranka, gebėjo išrikiuoti mašinas, lavėjo pastabumas, tvirtėjo ryšys su mokytoja; Mokomasis plakatas ,,Kelio ženklai” – pastebėjo ir įvardino žinomus kelio ženklus, pamatė daugiau kelio ženklų, samprotavo apie saugų/pavojingą elgesį kelyje
Veikla: Sensorinė dėžė ,,Pamaitink emociuką” – įvardino emociukų išraiškas, spalvą, tiksliau atliko smulkius judesius pirštais, mokėsi naudotis pincetu, rūšiavo pomponus pagal spalvą. Surado savo atvaizdą, atpažino savo grupės draugus nuotraukose, pasakė, parodė kaip jaučiasi, sugalvojo savo jausmų priežastis, pažino pagrindinių emocijų simbolius (emociukus).
Kūrybinė veikla ,,Ledai”. Naudojantis įvairiais pojūčiais vaikai tyrinėjo gėlių žiedynų ir lapų įvairovę, lygino pagal spalvą ir dydį, pasirinko medžiagas, atliko smulkius judesius pirštais, kalbėjo apie tai ką mato, ką jaučia.
Siužetinis žaidimas ,,Vasaros kavinė”. Vaikai susikurė žaidimo aplinką, įsitraukė į bendrą žaidimą kartu su ,,Bitučių” gr. vaikais, pasirinko reikalingas priemones, sugalvojo patiekalų pavadinimus, kūrybiškai dekoravo juos panaudojant gamtinę medžiagą.
2023/2024 mokslo metai
,,Bitutės” ir ,,Saulutės” grupių vaikai apsilankė kaimo turizmo sodyboje, susipažino su įvairiais naminiais gyvūnais ir paukščiais: jų elgsena, gyvenimo būdu, mityba. Smagiai ir turiningai leido laiką gamtoje bei piknikavo. Grįžome laimingi ir kupini įspūdžių.
Penktadienio dailės ir muzikos terapija, vandenyno tematika
Vaikai dalyvavo bendrame renginyje, pasijuto kolektyvo nariais, patyrė džiugių emocijų.
Mozaika ,,Drugelis” – vaikai atliko smulkius judesius pirštais imant mozaikos detales ir gerino akies – rankos koordinaciją taikant jas įkišti, įtvirtino spalvų pavadinimus, pavadino drugelio kūno dalis, ugdėsi kantrybę atliekant užduotį iki galo. Žaidėme žaidimą ,,Kas pievoje gyvena?” Vaikai dalyvavo bendroje veikloje, laikėsi susitarimų, pažino kortelėse pavaizduotus vabzdžius, vabalus, šliužus, ištarė jų pavadinimus, įvardino pagrindinius jų požymius, pasakė kaip jie juda.
Su vaikais tyrinėjome varles, jų įvairovę, skaičiavome, rūšiavome ir maitinome įvairiais vabzdžiais.
Steam veikla ,,Magiški vandens lašeliai”. Vaikai gerino rankos ir akies koordinaciją; grupavo pagal spalvas; atliko naują dailės techniką; prisiminė, kodėl augalams reikalingas vanduo; stebėjo ir patys maišė spalvas.
Daržo ant palangės sodinimo projektą, užbaigėme gamindami sveikuoliškus sumuštinius
Šią savaitę „Bitutės“ ir „Saulutės” grupės kartu įgyvendino projektą ,,Ekologijos takeliu”. Projektas skirtas Žemės dienai paminėti ir vaikų ekologiniam sąmoningumui didinti. Pažinome daiktų medžiagas ir jų savybes, kartu rūšiavome atliekas, o spalvotomis aplikacijomis antram gyvenimui prikėlėme senus marškinėlius! Projektą užbaigėme nuotaikingu ,,Antrinių žaliavų madų šou!” Dėkojame tėveliams už bendradarbiavimą.
Tyrinėjome vandens poveikį popierinėms gėlėms…
Šv. Velykų laukimas ir margučių marginimas
Pavasaris atėjo ir į mūsų grupę: sodiname ir prižiūrime kartu!
Aktyviais žaidimais paminėjome Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną!
,,Šypsena ir dantukų priežiūra!”
Sočiai prisikirtę, vijom žiemą mes iš kiemo!
Svečiuose – „Elmeris“. Panaudotas lėtas knygos „Elmeris“ skaitymo metodas vaikų susipažinimui su drambliais ir jų gyvenimo būdu.
Sritys – Kasdieniniai gyvenimo įgūdžiai. Sakytinė kalba. Ugdėsi vaikų pastabumas, tarė stalo įrankių pavadinimus, išgirdo naujų žodžių, praturtino žodyną. Tapatino tikrus daiktus su paveikslėliais, įvardino spalvų pavadinimus, palygino pagal dydį.
Sritys: Skaičiavimas ir matavimas. Fizinis aktyvumas. Veikla ,,Snaigių žvejyba” – įtvirtino spavų pavadinimus, grupavo snaiges pagal spalvą, atliko judesius ranka ir plaštaka, gerėjo akies-rankos koordinacija.
Veikla ,,Nepaslysk ant snaigės” – koordinuotai ėjo siaura linija, stengėsi išlaikyti pusiausvyrą, geriau suvokė kryptis savo kūno atžvilgiu, pažino ir pavadino spalvas…
Veikla ,,Lipdymas – snaigė” – išbandė naują lipdymo būdą panaudojant CD diskus. Kūrybiškai, savitai dekoravo, rinkosi spalvas ir lipdymo būdą, kūrė raštus, tarėsi su draugais…
Sritys: Santykiai su bendraamžiais. Kūrybiškumas. Veikla: ,,Sudėliok snaigę” – pasirinko norimas priemones, įsivaizdavo, savitai tvėrė, dėliojo, išreiškė savo patirtį kuriant, pavaizduojant snaigę…
Gamindami ledus su vaikais tyrinėjome sniegą ir jo savybes…
Sensorinė smulkiosios motorikos veikla ,,Besmegeniai”
Šešėlių teatras „Saulė ir mėnulis”. Vaikai susipažino su šešėlių teatru, įvairiomis balso intonacijomis, plojimu išreiškė emocijas, įvardino dangaus kūnus
Kalėdų belaukiant…
Šią savaitę „Bitutės“ ir „Saulutės” grupės kartu įgyvendino projektą ,,Dalintis gera”. Projektas skirtas Tolerancijos dienai paminėti, santykių su bendraamžiais, savivokos ir savigarbos ugdymui. Stiprindami ir skatindami vaikų tarpusavio sąveiką, kartu žaidėme, dainavome bei, gamindami sausainius ir Tinginį, svėrėme, maišėme, atlikome savitvarkos įgūdžius formuojančius veiksmus. Vaikai džiaugėsi ne tik ragaudami, bet ir patys galėdami pavaišinti darželio draugus savo kepiniais. Dėkojame tėveliams už bendradarbiavimą.
,,Vaisių ir daržovių bokštai” vaikai lavino koordinaciją ir motorinius gebėjimus, įvardino vaisių ir daržovių pavadinimus, vartojo žodžius, apibūdinančius objektų matmenis…
Pasiruošimas moliūgų šventei…
Rudens rūbas – vaikai rūšiavo aprangą, įvardino žinomus drabužių pavadinimus, rengdami lėles išgirdo ir pakartojo taisyklingus veiksmažodžius, nusakančius apsirengimo veiksmus ir eiliškumą. Panaudodami gamtinę medžiagą vaikai sukūrė unikalų stilių savo lėlėms…
Obuoliukai – stebėjo, patys išbandė spalvų maišymo techniką; įvardino kai kurias spalvas; atliko smulkiosios motorikos judesius…
,,Kamuoliukų siena” – vaikai gerino stambiąją motoriką, susipažino, įvardino jau žinomas spalvas, rūšiavo pagal spalvas, skaičiavo kiek ir kokios spalvos kamuoliukų yra…
,,Išvyniok ir sugrupuok” – lavėjo akies ir rankos koordinacija, smulkioji motorika, patyrė atradimo džiaugsmą, gerino pastabumą atrandant tokį pat daiktą, ištarė daiktų pavadinimus, išgirdo spalvų pavadinimus. Sritys: skaičiavimas ir matavimas, iniciatyvumas ir atkaklumas, fizinis aktyvumas
,,Spalvų medis”‘ – domėjosi nauja veikla, išgirdo spalvų pavadinimus, tapatino pagal spalvą, pažino ir pavadino spalvas, atliko judesius pirštais ir plaštaka, mokėsi naudotis pincetu. Sritys: skaičiavimas ir matavimas, iniciatyvumas ir atkaklumas, fizinis aktyvumas
Žaidimas su kamuoliukais ,,Sukasi ratukas” – išmoko naują žaidimą, atliko griebimo judesius plaštaka ir pirštais, gerino koordinaciją, bei orientacija erdvėje, patyrė džiugių emocijų. Sritys: santykiai su suaugusiais. fizinis aktyvumas.
,,Saulutės taikinys” – įsitraukė į bendrą žaidimą su auklėtoja- mezgėsi ryšys, atliko metimo judesius, lavėjo akies ir rankos koordinacija, patyrė džiugių emocijų. Sritys: santykiai su suaugusiais, fizinis aktyvumas
Mūsų grupės savaitės veiklos ritmas
Mūsų grupės savaitės veiklos 2024-2025 m.m.
Grupės aplinka